Strategia

A A

În acest moment, ți-ai clarificat ce vrei și știi pe cine poți conta. Mai trebuie “doar” să-l faci al tău, nimic mai mult :).

Pentru a putea realiza acest lucru, primul pas este să îți dai seama ce îl face pe acest tip să “ticăie”. Astfel, pe baza intuiției tale va trebui să faci niște presupuneri:

  • Își dorește el mai presus de orice siguranță sau mai degrabă este genul înnebunit după varietate?
  • Pune el importanța propriei lui persoane mai presus decât nevoia de afecțiune?
  • Simte nevoia să evolueze ca persoană sau transformarea lumii într-un loc mai bun este pe primul loc pentru el?

Acest model, intitulat cele Șase nevoi fundamentale – Six Human Needs, creat și promovat de Tony Robbins, reprezintă o modalitate rapidă și eficientă de-a putea vorbi cuiva pe “limba lui” – factorul cheie în orice comunicare reușită.

Doi oameni se înțeleg cel mai bine atunci când împărtășesc aceleași valori. Prin contrast, să ne gândim ce ar însemna să-i propui unui bărbat hiperactiv, genul care iubește cluburile și viața de noapte să petreceți “o săptămâna la Sovata, în mijlocul naturii”. Cel mai probabil va dispărea și nu vei mai auzi nimic de el, vreodată.

La fel de bine, este valabilă și reciproca. Cum ar fi dacă i-ai cere unui tip căruia îi place să trândăvească la umbră, cu o carte bună în mână, să mergeți “la plajă pentru o partidă de voley, urmată de o plimbare cu banana, după masă exerciții la piscină, iar pe seară colindat cluburile până la ziuă”? Fără teama de-a greși, cred că putem spune că așa arată un adevărat dezastru!

În continuare, îți propun să aprofundăm puțin cele șase nevoi fundamentale propuse de modelul lui Tony.

Siguranță – lumea să fie un loc predictibil. Un bărbăt care are această nevoie pe primul loc în ierarhia nevoilor lui va fi mai curând impresionat de pregătirea unui gem de vișine în casă decât de niște pantofi cu toc înalt.

Varietate – prea multă predictibilitate duce la plictiseală. De această dată, probabil pantofii cu toc îi vor trezi interesul, iar dulceața de casă îl va îndepărta.

Importanță – să i se acorde atenție, vorbele lui să fie ascultate. “Serios?! Și ce s-a mai întâmplat dupa aia? Să știi, vorbele tale m-au pus pe gânduri. Ha, ha, ce bine i-ai mai trântit-o!” sunt toate exprimări menite să te facă plăcută unui bărbat care vrea să i se acorde importanță.

Dragoste/Comuniune – nevoia de-a fi iubit și de-a iubi la rândul lui, de-a face parte dintr-o comunitate. Cuvinte ca familie, cămin, părinți, căldură, înțelegere, sunt cuvinte pe care le vei auzi des repetate de bărbații care au această nevoie în topul preferințelor lor.

Creștere personală – nevoia de-a evolua, de-a fi mai bun. Genul care indiferent dacă repară o mașină sau pune murături, se gândește cum să o facă mai bine data viitoare.

Contribuție – dorința de-a face lumea un loc mai bun.

Ce bine ar fi dacă așa de simplu ar sta lucrurile, dacă în borcan ar fi de fiecare dată ce scrie pe etichetă. Din păcate, lumea reală este mult mai complexă de atât.

Să luăm exemplul un vânător de diplome, genul care tot timpul învață, ia examen după examen, devenind astfel din ce în ce mai bun în domeniul lui de activitate. La prima vedere, am putea spune că nevoia lui fundamentală este Creștere personală, dar la fel de bine poate fi Siguranță (dacă respectivul crede că astfel își securizează locul de muncă) sau Importanță (dacă după aia așteaptă osanale pentru efortul și realizările lui).

Cel mai simplu mod de-a face o primă presupunere asupra nevoii fundamentale a bărbatului dorit este să-i urmărești cuvintele și acțiunile, apoi să fii atentă la propriile tale reacții.

Dacă în timpul unei discuții, îți vine să-l lauzi – deși nu prea merită sau nu ai pentru ce – foarte probabil ca el să-ți fi sugerat într-un mod subtil că ar fi timpul pentru niște aplauze, ceea ce ne duce cu gândul că nevoia fundamentală a acelui bărbat ar putea fi Importanța; și tot așa.

Următorul pas, este să decizi cum îi vei trezi interesul, folosindu-te de abordări specifice nevoii identificate până în acest punct, cât și de informațiile culese prin analiza situație prezente:

  • Ce îți spune intuiția cu privire la nevoia fundamentală a acestui bărbat? Care sunt faptele concrete pe îți bazezi supoziția?
  • Care crezi că este nevoia ta fundamentală? De ce aceasta și nu alta?
  • În ce mod îți servește ție interesele și nevoile faptul că el are această nevoie fundamentală?
  • Care sunt punctele voastre de interes comun?
  • Care este cel mai eficient mod de-a aborda punctele de interes comun din prisma  nevoii lui fundamentale? Dar din a ta?
  • Ce l-ar face pe un bărbat care are această nevoie să zâmbească? Dar să se încrunte sau să tresară? Cum s-ar putea aplica aceste elemente și în cazul lui?
  • Dacă ar fi ca planul tău de cucerire să rateze din cauza unui detaliu aparent minor, trecut cu vederea, care ar fi acest detaliu?

Toate întrebările de mai sus au câteva trăsături comune: nu induc un răspuns prin formularea lor (sunt deschise), denotă curiozitate și gravitează în jurul nevoii fundamentale pe care tu presupui că bărbatul dorit o are.

Cu cât îți vei pune mai multe întrebări izvorâte dintr-o curiozitate autentică, cu atât îți vei spori șansele de-a te apropia de mintea lui. Odată făcut acest lucru, jumătate din treabă este ca și făcută.

Și știi de ce?

Pentru că mintea le spune ochilor ce trebuie să vadă! Altfel nu are cum să fie.

Copyright © 2017 - Cucerește-l - Toate drepturile sunt rezervate.     Termeni și Condiții